13.01.2020

Łowicz łączy pozytywnie

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu to marka, której tradycje sięgają 1906 roku. Mamy za sobą ponad sto lat doświadczenia, a mleko łowickie to jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów na półkach polskich sklepów.

Jednym z najważniejszych elementów długofalowej strategii, a także narzędziem służącym komunikacji między producentem i konsumentem jest opakowanie. Z punktu widzenia marki najlepszym czasem na modernizację nie jest moment kryzysu lecz okres, gdy marka zalicza tendencje wzrostowe. Od razu rodzi to pytanie – dlaczego zmieniać, gdy jest dobrze? Zmieniając się w momencie wzrostu wyprzedzamy konkurencję i wysyłamy jasny sygnał – marka jest aktualna, świeża. Nasze działania są poprzedzone badaniami, w trakcie których słuchamy najważniejszych osób decydujących – odbiorców. Chcemy tworzyć produkty, które będą wizytówką naszego regionu i kraju. Niezwykle ważne jest świadome i precyzyjne opracowanie strategii produktu – jedynie połączenie odpowiedzialności i znajomości rynku z doświadczeniem i kreatywnością projektantów zaowocować może stworzeniem efektywnego narzędzia budowania wizualnej tożsamości marki, jakim jest opakowanie. Po kroku, który OSM Łowicz poczyniło w 2017 roku nadszedł czas na kolejny etap w naszej strategii rozwoju – wzmocnienie brandu Łowicz.

Od lat kolorem naszej marki był granat – charakterystyczny dla mleka łowickiego. Wiedzieliśmy, że nie może go zabraknąć w systemie, który zbudowaliśmy dla marki w ramach strategii komunikacji wizualnej na kolejne lata. Wprowadzone w 2017 roku „pasiaki”, które stały się symbolem nowoczesności marki, znana Polakom laleczka-łowiczanka oraz kolor granatowy stały się podwalinami nowego systemu opakowań. To, co dla naszych klientów ważne to tradycja – są z nami od lat, a produkty OSM Łowicz towarzyszą na stołach kolejnym pokoleniom. Ta tradycja to zarówno symbol naszej marki – łowiczanka, jak i wyrażenie dumy z naszego regionu i pozytywne skojarzenia, które budzi laleczka. Granat stanowi łącznik między nowoczesnymi pasiakami i tradycyjną postacią. System opakowań, który stworzyliśmy buduje relację między przeszłością naszej marki i jej przyszłością – między latami doświadczenia za nami i tym, co jeszcze przed nami.

Połączenie nowoczesności i tradycji to słowa odmieniane przez wszystkie przypadki w kategorii FMCG. W przypadku nowej komunikacji wizualnej opakowań OSM Łowicz to podstawa naszej strategii rozwoju i odpowiedź na potrzeby wyrażone przez naszych klientów.

Za relauchem idzie nowa komunikacja -> Łowicz pozytywnie <-

Łowicz łączy pozytywnie – przede wszystkim. Przypominamy i budzimy dobre, pozytywne emocje. W świecie, który biegnie coraz szybciej można stracić z oczu to, co najważniejsze – to, dla kogo i po co tak pędzimy. Chcemy przypomnieć sobie i naszym odbiorcom, że w tym wyścigu można zwolnić na chwilę, uśmiechnąć się do siebie, zrobić coś wspólnie. Stawiająca na nogi kawa smakuje dużo lepiej, gdy przygotujemy dwa kubki i podarujemy komuś chwilę swojego czasu. To budzi pozytywne emocje w najbardziej nerwowym dniu. Chcemy przypomnieć o smaku ulubionej zupy, którą robiła babcia i która rozgrzewała nie tylko zmarznięte w zimie dłonie. Każdy z nas ma takie wspomnienia i każdy z nas może tworzyć nowe wspomnienia dla kolejnych pokoleń. Chcemy w tym uczestniczyć tak, jak robimy to od ponad stu lat. Promujemy więcej niż tylko produkty świetnej jakości – bez tych, którzy od lat je tworzą, doceniają i wybierają – bez ludzi – bylibyśmy tylko dobrze prosperującym biznesem. Jesteśmy marką spółdzielczą i duch spółdzielczości, wspólnoty, łączenia jest nam bliski. Dzisiaj potrzebujemy pozytywnych połączeń, a marka Łowicz pragnie dalej towarzyszyć nam na stołach i w dobrych wspomnieniach. Także tych, które dopiero stworzymy.