OSM Łowicz i Nestle Nesquik pokonkursowo
W okresie 01.10 – 31.10.2021 OSM Łowicz wraz z Partnerem Nestle Nesquik podjął wspólną aktywność polegającą na przeprowadzeniu konkursu pod nazwą „Mleczna droga do gwiazd”, w którym można było wygrać jedną z 50 nagród w wysokości 1000 zł. Zadanie konkursowe wymagało od Uczestników kreatywności i zaangażowania. „Rzuciliśmy odbiorcom wyzwanie i zaprosiliśmy do udziału w TALENT SHOW. Aby do niego dołączyć należało zaprezentować talent swojego dziecka w dowolnej formie – zdjęcia lub video.” – komentuje Anna Siuda, Kierownik marketingu OSM Łowicz. Aby nagłośnić aktywację do współpracy zaproszeni zostali Influencerzy, którzy zachęcili do udziału w konkursie na swoich kanałach social mediowych i pokazali swoją interpretację zadania w formie postów oraz stories.
Uczestnicy swoje prace konkursowe mogli publikować w social mediach z hasztagiem #mlecznadrogadogwiazd lub przesyłać bezpośrednio na adres mailowy mlecznadrogadodwiazd@twozywo.pl, które było rozwiązaniem dla Uczestników, które nie chcą publikować swojego wizerunku w mediach społecznościowych lub nie mają wspomnianych kont.
Konkurs rozpoczął się dialogiem na kontach firmowych OSM Łowicz i Nestle Nesquik, który wywołał bardzo dużą ilość komentarzy, pozytywnego zaciekawienia i oczekiwania na dalszy rozwój wydarzeń. Komunikacja prowadzona była przez cały październik celem prezentacji zasad konkursu, podkreślenia puli nagród i zachęcenia jak największej ilości osób do udziału w konkursie. Na potrzeby konkursu została opracowana strona www.mlecznadrogadogwiazd.pl, na której znajdowały się wszelkie potrzebne informacje o konkursie oraz regulamin.
Po zakończeniu akcji wybrana została lista laureatów, którzy zgodnie z regulaminem zostali poinformowani w wiadomości prywatnej analogicznie do kanału zgłoszenia. Lista zgłoszeń przeszła najśmielsze oczekiwania Organizatorów, a wybór zwycięzców nie był łatwym zadaniem. O atrakcyjności nadesłanych prac decydowały: zgodność z tematyką, pomysłowość, wkład włożony w wykonanie pracy.
Dzięki komunikacji na IG i FB marka OSM Łowicz wraz z Nestle Nesquik zaprezentowały się jako nowoczesne oraz otwarte na dialog z konsumentem. Wysoki zasięg i zaawansowana interakcja to wartości, dzięki którym marki odświeżyły swój wizerunek i miały szansę zaistnieć jako LOVEBRAND wśród grupy docelowej. Content udostępniany przez użytkowników sprawił, że kampania miała charakter wiralowy – każdy post udostępniony na profilu IG lub FB to dodatkowy zasięg akcji.
Mocne strony akcji to przede wszystkim połączenie dwóch idealnie uzupełniających się marek i produktów, wykorzystanie wielu narzędzi do komunikacji, współpraca z Influencerami. Kampanie crossowe to wciąż rzadkość, która cieszy się dużym uznaniem, pozytywnym zaciekawieniem i odbiorem w grupie docelowej.
Komunikacja konkursowa skierowana była mocno na działania online, budowanie zasięgów, a także Trade. Obopólne oznakowanie partnerami wiodących produktów, ulokowanie we wspólnych punktach sprzedaży, zastosowanie jasnych i czytelnych materiałów POS pozwoliły na pokonanie jednego z progów wejścia do konkursu, czyli zakup obu produktów.
Mamy nadzieję, że wszyscy Uczestnicy konkursu bawili się równie wyśmienicie 🙂