22.07.2011

Z Łowiczanką do Wiednia

7 lipca grupa szczęśliwców – zwycięzców nagrody głównej w promocji łowickich śmietanek do kawy wyruszyła z Łowiczanką do Wiednia na kawę.

W pierwszym dniu zobaczyliśmy w Wiedniu przepiękną gotycką katedrę Św. Szczepana,

wnętrza wiedeńskiego zamku Hofburg, w tym bogatą ekspozycję serwisów wiedeńskiego dworu, a także  apartamenty cesarzowej Sissi i cesarza Franciszka Józefa.

Odpoczywaliśmy przy wiedeńskiej kawie i słynnym  torciku Sachera oraz spacerując po ogrodach wokół Belwederu.  Ze wzgórza Kahlenberg podziwialiśmy panoramę Wiednia.

Dzień zakończyła kolacja w gospodzie na Grinzingu – dawnej wiosce winiarzy.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od objazdu Ringstrasse.

Następnie obejrzeliśmy nowoczesną XXII Dzielnicę Wiednia z siedzibami ONZ i OPEC. Tego dnia zobaczyliśmy także domy – zbudowane wg pomysłu ekscentrycznego architekta Hundertwassera, Wiedeńską  Operę Narodową , kościół Augustianów.

W południe   wysłuchaliśmy koncertu  Hoch und Deutschmeister Orchestre. Zwiedziliśmy też Muzeum  Schnapsa i  rodzinną fabrykę  produkującą  austriacki alkohol i dziesiątki nalewek. Po południu  odpoczywaliśmy zwiedzając piękne wnętrza i ogrody Schonbrunn.

Wieczorem na Praterze z okien wagoników diabelskiego młyna, podziwialiśmy  panoramę miasta.

Do Warszawy wróciliśmy wieczorem 10 lipca.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólny udany wyjazd !